torsdag 28. juni 2012

Sommerstrikk / Summer knitting

Det blir lite søm på denne tida av året, men et strikketøy må jeg ha i nærheten. Kjøkkenkluter er greie og raske å lage. De er strikket i dobbel perlestrikk.

Not much sewing this time of the year, but I always need to have a knitting in the near. Dish-cloths are easy and fast to make.

Et bulket, velbrukt melkespann fra min manns barndomsheim fungerer godt som vase til markblomstene synes jeg.

I think a dented, well used milk bucket from my husband's orphanage is nice to use as a vase for the field flowers.

Oddbjørg

9 kommentarer:

Anonym sa...

hello Oddbjorg,lol,i got your name right this time,lovely dish cloths,pretty colours and love your flower vase,what a good idea.xx

Hellen Sigurbjörg sa...

Så glade farger på klutene! Jeg bruker bare strikkekluter på kjøkkenet mitt. Jeg liker også melkebrusen på bilden, så artig å bruke gamle ting fra familien. Ha det riktig gott! Hilsen fra Island

Elyte sa...

Lovely colours in your pictures.

Grethe sa...

Lurt med litt bomull strikketøy, dobble perlestrikk høres helt proft ut! Fint med markblomster; tenk hvor heldige vi er som bare kan gå ut å plukke! Vakre blomster på forrige post og gratulerer så masse :-)

Narelle sa...

Love the colours of your wash cloths :)

Anna Therese sa...

Så fine :) Holder ikke på med så mye hekling på denne tiden av året eg heller,men eg klarer bare ikke å ligge garnet og heklekroken i fra meg :)

Bev C sa...

Hello,

Love the bright colours of your dishcloths. Beautiful flowers.

Happy days.
Bev.xoxo

Debbie Sauer sa...

Beautiful flowers. Blessings

Cattinka sa...

Hi,
I like the dishcloth you made. I have some myself and I think they are so handy.
KATRIN W.